WordPress site

Giv kunderne det bedste indtryk af virksomheden

0

Som virksomhed er det alfa og omega at give et godt indtryk til kunderne. Går kunderne fra virksomheden med en dårlig oplevelse, vil det sætte sit præg på deres indtryk af den – og det kan i værste fald ende med, at kunden aldrig kommer tilbage igen. Derfor gælder det om at give et godt indtryk på alverdens punkter – uanset om det er ved personlige møder, produkter, kundeservice osv.

Men hvordan kan du som virksomhedsejer eller medarbejder sørge for at afgive det gode indtryk, som sætter sig som et positivt minde hos kunden? Dette kan du læse mere om her, således du kan gøre det bedste for din virksomhed.

Flotte rammer giver gode associationer

Det er ikke ligegyldigt, hvordan rammerne for virksomheden ser ud. Er det rodet, beskidt og uhumsk, vil kunderne automatisk associere dårlige tanker med virksomheden. Er produkterne ikke produceret ordenligt? Vil det være sundhedsskadeligt at anvende produkterne? Og er de dårlige? Disse tanker ønsker man selvfølgelig ikke at have forbundet med sit produkt, og derfor gælder det om at have flotte omgivelser.

Fine fliser, flotte tage, skinnende vinduer og velholdte lokaler er alt sammen med til at give et godt indtryk. Har du ikke midlerne til selv at gøre disse ting skinnende flotte, kan du med fordel købe dig til hjælp udefra. Især algebehandlinger gør en stor forskel på udendørsarealer, der er grønne, triste og kedelige at se på. Algespecialisten har speciale i algebehandlinger, vinduespolering, fliserens med mere, og du kan læse meget mere om dem lige her.

Sørg for en god tone over telefonen

De fysiske rammer er ikke det eneste, der bør give et godt indtryk. Kunderne skal gerne have en god oplevelse, når de kontakter virksomheden over telefon også. Derfor bør du gøre dig umage med at lave en god velkomsthilsen på firmatelefonen. Her gælder det om at holde det simpelt. Du kan f.eks. sige: ”Velkommen til xxx, vent venligt,” efterfulgt af ventemusik. Dette giver et supergodt indtryk, når man ringer til virksomheden – og dette er ofte den allerførste kontakt, som kunden har.

Den gode tone skal også være der, hvis kunden ringer uden for virksomhedens åbningstid. Her er det en god idé at lade telefonsvaren fortælle, hvornår åbningstiden egentlig er. Dette kan f.eks. gøres ved: ”Du har ringet til xxx uden for vores åbningstid, som er mandag til fredag fra 8-16. Læg en besked, så ringer vi til dig, så snart vi kan.”

Vær aktiv på de sociale medier

I dag er de fleste af kunderne på sociale medier, og de bruger rigtig meget tid på dem. Derfor er det godt at være synlig på de sociale medier, og dette sker gennem aktivitet. Sørg for at være aktiv på Facebook, Instagram osv., hvor du bør engagere kunderne. Afhold konkurrencer, giv et indblik i tingene bag kulisserne, introducer nye produkter, spørg efter kundernes mening og tag dig tid til at besvare kundernes forespørgsler. Dette vil give et godt indtryk af virksomheden, som vil virke som en smart og trendy virksomhed, der er med på beatet.

Smid en kommentar

Din email adresse bliver ikke offentliggjort.